Přeskočit na obsah
PRAVYMOKEM
  • ÚVOD
  • GRAFICKÝ DESIGN
  • RUČNÍ TVORBA
  • FOTOGRAFIE
  • BLOG
  • O MNĚ
  • KONTAKT
PRAVYMOKEM
Brand | Brand archetypy

Archetyp Tvůrce – Buďte originální a hlavně ne nudní!

Zákazníci, kteří patří do archetypu tvůrce, nejsou fanoušci tradičních reklam. Takže zapomeňte na klišé a nudné slogany typu “Nejlepší produkt na trhu!” – tohle na ně nefunguje. Co ale milují? Originální, stylové a nadčasové produkty, které nejsou zkrátka… no, nudné.

A víte co? Trochu toho tvůrce je v každém z nás. Někteří z nás tvoří nové projekty, někteří jen nevšedně vylepšují nákupní seznam. Ale jedno mají společné – chtějí být jedineční. Chtějí vyniknout, ukázat svůj styl a talent.

Jak na to, aby vás tvůrci zbožňovali?
Pokud chcete oslovit archetyp tvůrce, zapomeňte na ohrané fráze a buďte originální a inovativní. Ukázat jim, že váš produkt je odlišný, není jen možnost – je to povinnost. Dejte důraz na to, že díky vám mohou být jedineční a otevřete jim dveře ke kreativitě.

Komunikační slova, která byste měli mít v zásobě:

  • Projekt (ano, tvůrci milují projekty, i ty, které nikdy nedodělají)
  • Sebedůvěra (protože nikdo nechce mít produkt, který vypadá, že si sám sebou není jistý)
  • Talent (pro každého tvůrce je talent základní výbava, alespoň ve vlastní mysli)
  • Originalita (tohle slovo je pro tvůrce jako kouzelné zaklínadlo)
  • Styl (protože být tvůrce bez stylu? To prostě nejde)

Komu se tohle bude líbit?

Pokud nabízíte službu nebo produkt, který podporuje sebevyjádření, dává zákazníkovi možnost být kreativní, nebo dokonce něco tvořit (třeba stavebnice nebo vlastní aplikace), pak máte u archetypu tvůrce vyhráno. Tito zákazníci milují vše, co jim umožní ukázat světu, kdo jsou.

Kdo je tvůrce?

  • Umělec, grafik, designér, marketér, nebo někdo, kdo by se rád za někoho takového považoval.
  • Vývojář, který tvoří aplikace nebo software.
  • Nadšenec do módy, fitness, nebo dokonce stavby nábytku (ano, montážní návod může být umění).
  • Každý, kdo chce ušetřit peníze, ale zároveň nechce vypadat, že na tom trvá.
  • A hlavně – kdokoliv, kdo si myslí, že kreativita je cesta k lepšímu životu.

Značky, které tohle umí

Pokud potřebujete trochu inspirace, zkuste se podívat na tyhle značky, které archetyp tvůrce perfektně ovládly. Adobe, Apple, Sony, Audi, Canon, Lego nebo YouTube. Tyhle firmy vědí, jak oslovit ty, co chtějí být kreativní a originální, a udělají pro ně cokoli – třeba jim umožní sestavit si vlastní virtuální auto nebo vytvořit grafiku, která změní svět (nebo aspoň Instagram).

Takže, pokud nabízíte něco, co podporuje kreativitu, dává lidem možnost volby a sebevyjádření – máte před sebou tu správnou cestu. Stačí být originální, dát zákazníkům prostor, aby se cítili jedineční, a úspěch vás nemine!

Kateřina Pěcháčková

Navigace pro příspěvek

Předchozí Předchozí
Archetyp Vládce: Ikona úspěchu a prestiže
DalšíPokračovat
Jak na výběr barev aneb jak neudělat barevnou pohromu

© 2025 KATEŘINA PĚCHÁČKOVÁ

PRAVYMOKEM
Souhlas s cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}
Posun nahoru
  • ÚVOD
  • GRAFICKÝ DESIGN
  • RUČNÍ TVORBA
  • FOTOGRAFIE
  • BLOG
  • O MNĚ
  • KONTAKT